Najveća pop-zvijezda današnjice, pjevačica Adel, objavila je 14. oktobra novi singl “Easy On Me” kao najavu za novi, četvrti po redu, album u karijeri i potpuno očekivano ponovo srušila sve rekorde u slušanosti i gledanosti.
Prateći spot za ovu numeru je do objave ovog teksta skupio oko 100 miliona pregleda, rekordi na striming servisima su redom padali kao i prva mjesta na top-listama, ali to je manje ili više logičan nastavak impresivnih brojeva koji prate ovu umjetnicu od početka karijere.
Uz samo tri albuma u 13 godina karijere ona je stigla do cifre od 120 miliona prodatih primjeraka, osvojenih desetina muzičkih nagrada i hiljade rasprodatih koncerata, mijenjajući pri tome pravila igre u muzičkom biznisu.
Na stranu impresivnih brojeva, prateći njenu karijeru i uticaj na pop-kulturu, jasno je da Adel nije obična zvijezda već velika umjetnica koja postavlja standarde u industriji zabave i da u muzici postoje periodi kada Adel izdaje album i period kada ostali izdaju svoje projekte.
Ono što je najvažnije u vezi sa svim ovim brojevima, uticajem na scenu i ogromnom popularnošću, pjevačice iz Totenhema (sjeverni London), jeste činjenica da njezin značaj ima apsolutno pokriće u muzičkom kvalitetu.
U doba kada se ženska pop-muzika, prvenstveno mislimo na onu sa vrhova top-lista, uz nekoliko časnih izuzetaka svela na isprazno industrijsko štancovanje r’n’b-elektro-trap-pop poskočica uz prateće vizuelno seksi pakovanje ili manje-više uspjele kopije Madone, upravo je Adel na svoja tri albuma pokazala da još uvijek postoji neko od krvi i mesa i ko stvarno pjeva svoje pjesme.
Njenim stihovima i glasom dominiraju iskrene emocije poput: sreće, tuge, radosti, melanholije i bijesa, što je uz vrhunski muzičko-vokalni stil i normalan odnos prema svom poslu, bilo dovoljno da postane najveći muzički fenomen aktuelnog milenijuma.
Pri čemu se Adel ne ustručava da radi stvari koje se baš i ne očekuju od jedne ultrakomercijalne pop-zvijezde, poput obrada Boba Dilana ili sastava “The Raconteurs” i “The Curs”.
O izbjegavanju korišćenja tabloidnih senzacija o privatnom životu ili pravljenja medijskih kontroverzi, koje su neka vrsta nepisanog pravila u ovom poslu, da se i ne govori.
Put od lokalne londonske umjetnice, koja snima svoje pjesme kućom studiju, do najveće pop-zvijezde današnjice, Adel je prešla u tri muzička koraka nazvana “19”, “21” i “25”, pokorivši svijet muzike za samo 13 godina. Novi album stiže 19. novembra, zove se “30” i nemojte imati iluzija koji će umjetnik obilježiti godinu pred nama.
“19”
Zanimljivo je da debi album decenije možda ne bi ni postojao, da nije bilo muzičara Džeka Penjate. On je molio Adel da provjeri svoj “MySpace” inbox. Vlasnika diskografske kuće “XL”, Džeka Hageta je pogodila jednostavna potentnost Adelinog glasa, koja je probijala kroz mutni i zrnkasti kućni snimak.
– Jasno se sjećam, jer su mi se podigle dlake na vratu. Glas i emocija su mi zaokupili pažnju. Osjetio sam to na rijedak način – rekao je Haget kasnije.
Pokušao kontaktirati Adel nekoliko puta, ali nije dobio nikakav odgovor. Pjevačica nije provjeravala poštu, na kraju je pitao Penjatu, londonskog klavijaturistu da se založi za njega i Adel je pristala da se sastane sa predstavnicima izdavačke kuće “XL”.
Sa albumom “19”, koji se probio u svijetu muzike 2008 godine, devetnaestogodišnja umjetnica učinila je da joj debitantsko djelo ujedno bude i album. Na njemu su bili hitovi poput:
“Chasing Pavements” i “Hometown Glory”, rađene po receptu minimalističke pratnje na tragu soul muzike i moćni vokal koji će dovesti do savršenstva, ali koji je nudio neočekivane poteze za jednu pop-pjevačicu poput obrade Boba Dilana “Make You Feel My Love”.
Djevojka sa imidžom debeljuce iz susjedstva na njemu je sa lakoćom demonstrirala da osim stvarno impresivnog vokala ima i brojne duge prednosti nad konkurencijom.
Poput talenta za komponovanje, pisanje tekstova, vještinu izbora pravih saradnika i čuvanja sopstvene slobode unutar diskografske industrije. Iako je “19” osigurao mjesto na ljestvicama uz tiraž od tri miliona primjeraka, bilo je jasno da je to početničko izdanje i najava nekoga ko će dominirati u narednim godinama. Tako se i etablirala kao umjetnik, koji je sposoban da bude hedlajner festivala kao što je Glastonberi.
“21”
Prije tačno deset godina Adele i kantautorka Adel objavila je svoj drugi studijski projekat “21”. Ostvarenje koje će simbolično postati najprodavaniji album u 21. vijeku uz tiraž od skoro 29 miliona primjeraka.
Direktno nazvan po dobu u kojem se nalazila umjetnica kada ga je snimila, on je savršeno predstavio sadržinu albuma i muzička stremljenja svoje autorke.
Ploča je imala katarzičnu srž pop-muzike i kombinovala Adeline moćne vokale sa bezvremenskim pjesmama. To su bile pjesme o slomljenom srcu koje su zvučale kao iz drugog vremena.
Sniman skoro godinu dana u desetak vrhunskih studija uz pomoć vrhunskog producentsko/kompozitorskog tima Rik Rubin, Pol Ejpvort, Džim Abis, Frajzer T Smit, Rajan Teder i Den Vilson, album “21” predstavlja džinovski korak naprijed u odnosu na prvenac u svakom pogledu.
Zrelije i zaokruženije atmosfere, emotivnijih i iskrenijih tekstova i jasno profilisanog muzičkog izraza, svjesno produciranog tako da predstavlja most između prošlosti (soul, gospel, bluz, kantri, džez) i sadašnjosti pop-muzike (R&B-soul-pop). Sve to nošeno fantastičnim vokalom i evidentnom izvođačkom energijom mlade pjevačice, “21” jasno pokazuje da je Adel budućnost te muzike.
Neki od najuspješnijih hitova ovog milenijuma kao “Rolling In The Deep”, “Set Fire To The Rain” i “Rumor Has It” nalaze se na ovom izdanju. Međutim njegov uspjeh odredio je ipak, ultrauspješni singl “Somenone Like You“,. To je jednostavna balada o raskidu koja odiše usamljenošću i otpjevane uz solo pratnju klavira.
Pravi raspon moći Adelinog izvođenja uživo postao je očigledan, kada je emotivnim izvođenjem ove numere bukvalno pokorila sve prisutne na “BRIT” nagradama 2011. godine. Londonska pjevačica Ela Ajri koja je tom prilikom bila u publici, kaže:
“Sjećam se da sam bila u nebesima “O2 Arene” gledajući Adele dok pjeva “Somenone Like You” i kako sam plakala. Držala je cijelu salu na svom dlanu tokom izvođenja.
Nikad neću zaboraviti, jer sam tad sebi rekla “vau, nadam se da ću tako i ja jednog dana dirnuti ljude svojim glasom”. Plakao je i dobar dio sale, dok je ostatak u nevjerici gledao u pozornicu.
“25”
U momentu kada se euforija u vezi sa prethodnim albumom polako stišavala. Stigao je novi album “25”, pogađate nazvan po životnom dobu u kojem je bila Adele tokom snimanja.
Najavljen dramatičnom numerom “Skyfall”, rađenoj za istoimeni film iz Džejms Bond serijala, album je donio mnogo kompleksniju muzičku podlogu nego ranije. Imao je i manje melanholičnu atmosferu, ali je rezultat bio isti, neumitno pokoravanje top-lista i skoro 19 miliona prodatih albuma.
Producentska ekipa Danger Mouse, Linda Peri, Mark Ronson, Semjul Dikson i Pol Epvort igrala se orkestarskim pop-zvukom, uz duvače i gudače te više elektronike u zvuku, ali u srcu albuma i dalje se nalazi moćni vokal pjevačice, koji svaki zvučni žanr u 12 pjesama albuma prilagođava sebi od uvodnog hit singla “Hello” do završne “Sweetest Devotion”.
Možda se Adele u tada srećnom braku sa Sajmonom Koneckim i rođenjem djeteta, okrenula prošlosti i ličnoj sreći. Međutim svaka pjesma nosila je dovoljno iskrenih emocija i energije da nije bilo dileme ko će pokupiti sve žanrovske nagrade tokom iste godine.
“30”
Novi album najavljen je pomenutom baladom “Easy On Me”. Slobodno rečeno klasičnom baladom iz njenog opusa. Spot je snimljen u istoj kući gdje je rađen spot za singl “Hello”, samo što u novom spotu pjevačica napušta dom.
U tridesetoj godini ona se udala za dugogodišnjeg partnera Sajmona Koneckog, a potom ga i ostavila.
U stihovima Adel objašnjava svoju odluku da napusti brak 2019. godine, istovremeno moleći sina i bivšeg muža za razumijevanje. Iako je “Easy On Me” krajnje tradicionalna Adelina balada, postoje nagoveštaji da će se na ostatku albuma pojaviti eksperimentalnija strana Adeline muzike.
Sudeći po velikom broju izmjena u producentskoj ekipi, ovo bi moglo biti tačno. Obožavaoci su ispravno pogodili da će datum izlaska biti 19. novembar.Tejlor Svift je pomjerila izlazak njenog novog albuma nedjelju dana unaprijed. Očigledno je to uradila da bi izbjegla poklapanje sa Adelinim.
Imidž
Jednako veliku pažnju izaziva radikalna fizička transformacija pjevačice. Tokom muzičke pauze u poslednje dvije godine riješila se viška kilograma izazivajući pravi šok kod publike novim imidžom.
– Moja transformacija je trajala pune dvije godine. Na nju sam se odlučila nakon napada panike. Vježbajući sam se počela osjećati bolje. Shvatila sam da dok vježbam ne osjećam strah. Danas vježbam dva do tri puta dnevno. Znala sam da moram biti ovisna o nečemu zdravom da bi mi um ostao čist. Moglo je to biti i pletenje, ali nije.
Ljudi su šokirani što priču o gubitku kilograma nisam podijelila na društvenim mrežama. Ja sam to napravila isključivo za sebe, a ne za druge. Ipak je to moje tijelo – rekla je Adel za “Vogue”.
Pročitajte više: Adele objavila baladu: “Jecala sam pišući je”