Dragutin Matošević: Recenzija albuma Kavaljer (Maid Mirojević)

mm 6

Maid Mirojević rođen je u Sarajevu gdje je i diplomirao je na Odsjeku za kontrabas Muzičke akademije u Sarajevu. Bio je član grupe Mladi i lijepi te tada veoma popularne grupe Iver. Bavio se komponiranjem svih muzičkih žanrova – od starogradske, zabavne, do narodne muzike. Uvijek je bio zaljubljenik u poeziju. Godine 2004., izdao je prvi CD pjevane bosansko – hercegovačke poezije pod nazivom “Bosno, imenom te zovem“. Na tom albumu našla su se djela pjesničkih velikana kao što su: Musa Ćazim ĆatićIzet SarajlićNedžad Ibrišimović i drugi. Maidov naredni projekat, “Pjevam pjesnike“, prvi je CD takve vrste u BiH i regionu na kojem su se našli najveći bosansko-hercegovački i europski pjesnici: Safvet-beg BašagićMehmedalija Mak DizdarTin UjevićAbdulah SidranAleksa Šantić te Federiko Garsia LorkaSergej JesenjinRainer Maria Rilke i Jaroslav Saifert. Pjesme su žanrovski različite. U pjesmi “Zapis o petorici“, Maka Dizdara, čuje se etno zvuk, hercegovačka ganga. Kod Tina Ujevića, u pjesmi “Svakidašnja jadikovka“, osjete se momenti rock balade. “Nevjerna žena” od Garsije Lorke sadrži španjolske motive, dok “Pjesma majci“, Segeja Jesenjina, odiše ruskim motivima. CD je zvukovno raznolik i neuobičajen.

Maidov aktuelni album nosi naziv “Kavaljer” i izašao je pod okriljem sarajevske izdavačke kuće Hayat Production. Prva pjesma i videospot je “Profiter“. To je Maidov duetski single, a pjesmu je otpjevao sa svojim dugogodišnjim prijateljem Slobom Kovačevićem, bivšim članom sarajevske grupe Pro arte i liderom i osnivačem splitskog sastava More. Nakon premijere naprijed pomenutog video spota, cijeli album Maida Mirojevića je dostupan na Hayat Production YouTube kanalu i posredstvom svih digitalnih servisa. Na albumu “Kavaljer” nalazi se 11 autorskih pjesama.

Diskografija – Bosno, imenom te zovem (2004) ; Pjevam pjesnike (Hayat Production, 2007) ; Tragovi (Hayat Production, 2014) ; Kavaljer (Hayat Production, 2019)

Album su snimili – Maid Mirojević (gitara, bass gitara) ; Adnan Dado Mušanović (klavijature, bass gitara, ostali instrumenti) ; Adis Sirbubalo (harmonika, 1) ; Ajsela Zoronjić (prateći vokal, 2,3,4,6,7,8,9) ; Amra Dragoje (prateći vokal) ; Zemira Konjalić (prateći vokal) ; Mirza Hasečić (prateći vokal) ; Ekrem Softić (prateći vokal, 7) ; Hamdija Salihbegović Hamo (gitare, 3,8) ; Lidija Čović (violina, 3) ; Vedran Čičak (tambure, 1,4)

Muzika koja odzvanja sa CD-a “Kavaljer“, Maida Mirojevića, od svog slušatelja traži mirnu atmosferu i punu pažnju. Radi se o tome da tu muziku treba slušati i pratiti riječi pjesama. Hoću reći – i muzika i tekstovi pjesama su podjednako važni za razumijevanje cjelokupnih poruka koju nam njihov autor, Maid Mirojević, nesebično prenosi. Sa zavidnom muzičkom karijerom iza sebe, Maid ima i iskustva i znanja poručiti nam svoja vrijedna i bogata životna iskustva upakovana u lijepi muzički oblik.

Znalačkim odabirom svojih saradnika, Maid je uspio sačuvati konzistentnost svog muzičkog izraza, cijelo vrijeme biti svoj, prepoznatljiv. Svih jedanaest pjesama sa albuma nose unikatnu poruku / zvuk, priče su iz našeg svakodnevnog života, ali su i dio zaokružene cjeline. One se kao takve i nadopunjuju – stilom i atmosferom.

Maidova nesreća je da djeluje u okruženju koje nedovoljno cijeni i razumije ono što on radi. Da je u nekim drugim prostorima (Canada, USA, UK…), Maid bi neć odavno imao status jednog Leonard Cohena, najmanje.

Ne bih, a i nema taj običaj, iznosio moje adute – pjesme na koje tipujem. Dajem svima vama pravo da si odaberete sebi omiljenu pjesmu, a prije toga, poslušajte ovaj album od početka, pa do kraja. U svakom slučaju – to neće biti vaše uzalud potrošeno vrijeme.

Maid Mirojević – “Kavaljer” – 1. Aiša ; 2. Kavaljer ; 3. Neobično obična ; 4. Šibicari ; 5. Groznica od ljubavi (feat. Enver Lugavić Kice) ; 6. Jolie Angelina ; 7. Profiter (feat. Slobo Kovačević) ; 8. Kiss pozz kiss ; 9. Plešimo ; 10. Smijeh ; 11. Rendez-vous u Sarajevu (feat. Ajsela Zoronjić)

Recenzija: Dragutin Matošević