Uvod u kontroverziju
Kampanja koju je Sidni Svini započela kao zaštitno lice brenda American Eagle izazvala je brojne reakcije, od pohvala do oštrih kritika. Ovaj tekst istražuje zašto je ova reklama toliko sporna te koje poruke zapravo šalje.
Izazovna igra rečima
Kampanja je zamišljena kao igra rečima između “genes” (geni) i “jeans” (farmerke). Međutim, fokus na dekolte glumice dok govori: „Sastav mog tela određuju moji geni. Hej, oči gore“, izazvao je mnoštvo negativnih komentara na društvenim mrežama. Za mnoge, ova poruka je ogroman korak unazad kada je u pitanju seksualizacija i objektifikacija žena.
Odgovor brenda American Eagle
American Eagle se oglasio saopštenjem u kojem brane reklamu: „Sidni Svini ima sjajne farmerke. O njenoj priči i samopouzdanju. Nastavićemo da slavimo različitosti.“ Nažalost, ova objašnjenja ne umanjuju sumnje korisnika društvenih mreža koji smatraju da kampanja prelazi granice dobrog ukusa.
Reakcije poznatih ličnosti
Reakcije su bile podijeljene: dok je Donald Trump pohvalio reklamu, Gabi Vindi i Doja Cat su iskazale svoje sumnje kroz ironične komentare. Stoga, koliko su poznate ličnosti zapravo utjecale na percepciju kampanje?
Skandalozno nasljeđe osamdesetih
Jedan od najspornijih segmenata kampanje podseća na kontroverznu reklamu Bruk Šilds iz 1980-ih, što je dodatno pojačalo skeptičnost prema porukama o “dobrim genima”. U svijetu gdje se rasna pitanja ponovo stavljaju na dnevni red, ova kampanja može se smatrati veoma problematičnom.
Zaključak: Gdje je granica?
Iako su neki gledali na ovu kampanju kao na hrabar marketinški potez, mnogi se pitaju gdje je granica između provokacije i neukusa. Možda je poruka o farmerkama inicialno bila dobra, ali je li trenutna interpretacija te poruke daleko od onoga što je namjeravano?