Kentucky Fried Chicken, poznatiji kao KFC, jedan je od vodećih lanaca brze hrane na svijetu s više od 24.000 restorana u 145 država svijeta. Marka je uglavnom poznata po „posebnom receptu“ pržene piletine. Ali kakve to veze ima s 3D printom? Iznenađujuća vijest stigla je prije nekoliko dana kada je KFC službeno objavio da ulaze u sferu 3D printanja. Gigant brze hrane udružio se s istraživačkim laboratorijem 3D Bioprinting Solutions za projekt koji nazivaju “Meso budućnosti”. Znači li to da će uskoro 3D otisnuta hrana zapravo biti dostupna masama u obliku pilećih grickalica?
Ideja razvoja „mesa budućnosti“ KFC je došla kao odgovor na rastuću popularnost koncepta zdrave prehrane i održivosti. Budući da sve više i više ljudi počinje birati alternative tradicionalnom mesu, sada postoji stvarna potreba za razvijanjem ekološki prihvatljivijih načina proizvodnje hrane. Stoga projekt “Restoran budućnosti” ima za cilj uskoro predstaviti prve svjetske laboratorijski proizvedene pileće grickalice.
Pileći komadići s 3D printanim pločicama vrlo će podsjećati na izvorni okus “tradicionalnog” KFC proizvoda, plus što će izgledati gotovo potpuno isto. Pitamo se hoće li redoviti radnici lanca brze hrane uočiti razliku? Bilo kako bilo, ponovo stvoreni pileći nuggetti bit će ekološki prihvatljiviji od običnog mesa peradi. Najavljeno je da će konačni proizvod biti spreman za testiranje u Moskvi, odmah nakon jeseni, 2020.
Nije previše iznenađujuće da je div brze hrane za svog partnera u tako važnom projektu odabrao 3D Bioprinting Solutions. Uostalom, ruski istraživački laboratorij ima prilično impresivan zapis o 3D printanju hrane. Ne tako davno, 3D Bioprinting Solutions već su surađivali s Aleph Farmsom, jednom od vodećih kompanija u istraživanju i proizvodnji 3D printanog mesa. Njihovo je partnerstvo bilo više nego samo uspješno – dovelo je do povijesnog postignuća, uspješnog 3D ispisa mesa u svemiru, daleko od prirodnih resursa.
Za KFC-ovo „Meso budućnosti“, 3D Bioprinting Solutions razvija tehnologiju aditivnog bio-otiska pomoću pilećih stanica i biljnog materijala, omogućujući mu da reproducira okus i teksturu pilećeg mesa gotovo bez uključivanja životinja u proces. Nakon dovršetka ovog dijela, KFC će svom partneru pružiti sve potrebne sastojke, poput krušnog zdroba i začina kako bi se postigao originalni KFC okus. Kompanije su navele da trenutno na tržištu ne postoje druge metode koje bi mogle omogućiti stvaranje tako složenih proizvoda iz životinjskih stanica.